keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Väsymystä pääsiäisen alla

Nyt on joku kevätväsymys tai joku vastaava iskenyt tähän mammaan. Oikein inhottaa kun tuntuu että joka päivä on vaan entistä nuutuneempi olo, enkä oikein tiedä mistä tämä nyt sitten johtuu. Toki yöunilla on tosi suuri merkitys, enhän ole vuoteen nukkunut kokonaista kunnon yötä (ihana vauvavuosi). Mutta olenhan aiemminkin ollut ihan suht virkeä, vaikka öisin olen joutunutkin heräilemään. Jossain vaiheessa mietin, että eihän mun treenitkään ole voineet olla liikaa, kuitenkin kertoja tulee viikkoon vain kolme, eli neljä lepopäivää luulisi riittävän kyllä.
Sitten katse siirtyy ruokailuun, vaikka tosiaan perus kaava on ollut kunnossa, on herkuttelu kuulunut nyt jokapäiväiseen elämään. Suklaata, siis pääsiäismunia ;) Voisiko tää siis johtua sokerista? 
Mä olen jotenkin niin vanhojen tapojen orja ja en voi kuvitella, että viettäisin perinteisiä juhlapyhiä ilman herkkuja. Jouluna syödään, uutena vuotena syödään, pääsiäisenä syödään, vappuna todellakin syödään ja jussina jos milloin syödään! Ja niinkuin nytkin, suklaamunien mättäminen on alkanut jo hyvissä ajoin! Onneksi ne on sentään olleet niitä pieniä munia ;) 



Sen lisäksi, että suklaa on kyllä maistunut, niin ruoka sitten ei ole. Tuntuu että syöminen on ollut vähän pakkopullaa. Ei nyt joka aterialla, mutta usein kuitenkin. Aamupuurot tökkii ja salaatin syöminen on väkinäistä. Puputankin ne rehut lautaselta ensin nopeasti pois, että pääsee sitten nauttimaan siitä itse ruoasta. Tänään se oli makaronilaatikko :) 



Mutta mistä tää väsymys siis johtuu? Voisinko syyttää noita säätiloja? Oikeesti on niin masentavaa, kun loskaa vaan riittää. Ulkoilu ei siis todellakaan houkuta.
Mä aion tänään skipata salin ja siirtää sen huomiselle. Mulle tulee sellainen snadi morkkis, koska oon nyt laittanut salipäivät kalenteriin ja pyrkinyt noudattamaan niitä. Se on tuntunut tähän asti hyvältä, mutta välillä pitää vähän poiketa kaavasta.
Mun on varmaan pakko alkaa henkisesti valmistautumaan taas sokerilakkoon pääsiäisen jälkeen. Sen lisäksi täytyy vain toivoa, että jossain vaiheessa pääsen myös nauttimaan kokonaisista yöunista :)

Ei voi vastustaa!


Muita samasta vaivasta kärsiviä? Onko kevätväsymys todellinen ilmiö? :)
Pääsiäismuna addiktit saa myös ilmoittautua mun tueksi! :)

- Mia 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti