torstai 14. toukokuuta 2015

Muna-pekoni kuppikakut

No nyt mä pääsin testaamaan näitä ihanuuksia! Elikkä tosissaan resepti on Sarah Wilsonin kirjasta Irti sokerista, se 8 viikon sokerista puhdistautumisohjelma. Mä en omistanut tommoista muffini vuokaa, joten jouduin sen erikseen hommaamaan. Kävi kiva säkä kun sellainen löytyi ruokaostosten yhteydessa -30% :)

Näihin tarvitsee siis tuon vuoan
6 munaa
6 pekonisiivua
ja voita vuokien voiteluun (tai kookosöljyä)

Halutessaan voi lisätä kasviksia, juustoa, yrttejä. Mä laitoin muutaman päälle fetajuustoa ja se oli tosi herkullista! Uuni laitetaan lämpenemään 200 asteeseen ja kupit voidellaan rasvalla. Sitten pekonisiivut kietaistaan kuppien sivuille. Mä käytin 7 siivua, koska laitoin pienet palaset kuppien pohjallekin. Kun uuni oli lämmennyt laitoin vuoan pekoneineen uuniin, noin viideksi minuutiksi. Tämä ei ole pakollista, mutta mä yritin tavoitella rapeampaa pekonia.
Sen jälkeen rikotaan yksi muna kuhunkin kuppiin (ja juustot ja yrtit päälle) ja uuniin 15 minuutiksi. Mä annoin olla jonkun verran yli, koska halusin keltuaisen olevan varmasti kypsä. Itse pidän löysästä keltuaisesta, mutta perheenjäsenet ei :D

Uunista tullessa kuppikakkuset saavat hieman jäähtyä ja sitten ne voi esim lusikan kanssa kaivaa ulos. Ja tarjolle! Ihan mahtava vapaapäivän myöhäisaamiainen! Maistui ihan jokaiselle yksilölle tässäkin perheessä.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti