perjantai 22. toukokuuta 2015

Täynnä energiaa!

Tässähän on nyt sitten kuitenkin käynyt niin, että olen käytännössä jäänyt noudattamaan sokeritonta ruokavaliota. Tosin ihan omaan tyyliin, ja niin että herkut on sallittu jos mä tahdon :D Niinkuin tiistaina halusin palan daimkakkua, ku kävin ystäväni kanssa kahvilla. Sen jälkeen en olekaan kaivannut mitään ja mulla on muutenkin ollut ihan huippu fiilis!

Mä just tajusin, että meidän pienokainen on lähes poikkeuksetta nukkunut yöt läpi, ja täten minäkin olen saanut nukkua. Kyllä se uni on vaan tärkeä juttu! Mutta jospa nyt ois ainakin toistaiseksi pahin takana ja saisi kerätä voimia yöunien aikana :) Huomaan, että olen jaksanut ihan normaalit kotihommatkin paljon paremmin ja vähän ylimääräistäkin. Enää en ole iltapäivällä kuoleman väsynyt, niin että odottaa vain päiväuni aikaa että saisi hetken olla tai nukkua.
Onhan tällä kesän tulollakin oma osansa, valon määrä vaikuttaa tosi paljon, mutta uskon että kaikki nämä pienet osaset vaikuttaa. Uni, ruoka ja liikunta. Ja yksi mitä ei koskaan pidä unohtaa; Asenne!



Sitten musta on ollut ihanaa liikkua. Mä olen käynyt semmoisilla tunnin vaunulenkeillä ja sitten tehnyt pieniä lihaskunto sessioita kotosalla. Lyhimmillään setti sisältää 3×20 naisten punnerrusta ja 3×20 perusvatsaa. Useimmiten,  kuten tänään, lisään joitain kyykkyjä (yhden jalan on tehokas ja kiva), lantion nostoja, selkää ja erilaisia vatsaliikkeitä. Niin että lihaksissa tuntuu. Ja hyvien biisien tahdissa jammailua ;) En ota liikunnasta ressiä, vaan teen sen mikä tuntuu hyvältä.

Oli kyllä mahtava lenkkeily sää aamulla :)


Oikeesti, kesään on enää viikko! Vaikka täällä jo lenteli pääskysiä, kesän merkkinä :) Varmaan viikon päästä on jonkinlaisen yhteenvedon aika tän kesäkunto proggiksen suhteen, kun 15 viikkoa tulee täyteen. Mut täytyy sanoa, että ei mul kyl mitää hätää oo, mä oon henkisesti ja fyysisesti elämäni kunnossa ;) Blogin kirjoittaminenkin jatkuu omalla painollaan näiden hyvinvointiin liittyvien aiheiden parissa vaikka kesä tuleekin. Ja jos ois jotain toiveita kirjoitusten suhteen, niin olis kyllä kiva kuulla :)

Tällaisen aamiaisen väsäsin lenkin jälkeen. Yritän joka aterialla syödä paljon kasviksia. Murot ovat sokerittomia ja gluteenittomia, ostin ne lapsille, mutta voihan niitä itsekin syödä :)

- Mia 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti